Országos Vízügyi Beruházási Mérnöki Konzulens és Tervező Kft.

Ügyfelünk az Országos Vízügyi Beruházási Mérnöki Konzulens és Tervező Kft. (Oviber Kft.) egy nagy múltú, területén több, mint 30 éve működő vállalat. Az állami múlt a mai napig befolyással volt a cég működésére, mivel mintegy örökségként, az Alkotmány utcai székházukat is a Magyar Államtól bérelték. Az elmúlt évek használata során megkopott székház, 2011-re már nem biztosította a cég részéről elvárt funkciókat, minőségi színvonalat, és megjelenést, ezért nagyfelújítása esedékessé vált. A felújításról, és modernizálásról, a Magyar Állammal történt egyeztetések sajnos nem hozták meg a cég által várt eredményt, ezért új székház bérlete mellett döntöttek. Társaságunkat 2011. júniusában keresték meg, hogy segítsünk megtalálni a mindenben megfelelő ingatlant. 

Kérésük egy olyan bérelhető ingatlan felkutatása volt, mely a lehető legközelebb található jelenlegi székházukhoz, lehetőleg az V. kerületben, kiemelkedően jó tömegközlekedési kapcsolatokkal, és legalább 10 gépjármű számára megoldható parkolási lehetőséggel. Bérlő partnerünk előnyben részesítette a klasszikus jellegű, önállóan, székház szerűen bérelhető ingatlanokat, de nem zárkózott el a modern irodaházaktól sem, amennyiben a bérterület maximális szeparációja megoldható az ingatlanban.

A feladat nem volt könnyű, az V. kerület aktuális irodapiaci kínálatában a fentieknek megfelelő ingatlan valójában nem létezett. Ezért 2 irányban indultunk el a kereséssel. Egyrészt kitekintettünk az V. kerülettel határos kerületek belső részeibe, továbbá elindítottuk olyan ingatlanok felkutatását, melyeket az adott időpontban aktívan nem kínáltak bérbevételre, de az üzleti logika mentén úgy gondoltuk a tulajdonosaik aktivizálhatóak, a bérlet érdekében. Végül mindkét vonal sikerhez vezetet. Számos ingatlan bemutatása után, elsőként a Duna Office Center tetszett meg ügyfelünknek, azonban az optimális területméret vizsgálata során, társaságunk olyan hátrányokat fedett fel az épülettel kapcsolatban, melyek ügyfelünk igényeit figyelembe véve, a bérleti lehetőség gazdaságosságát jelentősen rontották. Ezen problémák kiküszöbölésére, a WestPoint irodaházat kezdtük el vizsgálni ügyfelünk részére, ahol kiemelkedően jó hasznos/nem hasznos bérterületi arányt sikerült kialakítanunk, így előrehaladott tárgyalások folytak az ingatlan bérbevétele érdekében.

Ekkorra, a másik vonalon, sikerült megtalálnunk egy V. kerületi, klasszikus stílusú, önálló székház kialakítására alkalmas ingatlan, a Strassco Irodaház külföldi tulajdonosát, aki nyitott volt a bérleti tárgyalások iránt. Ez az irodaház gyakorlatilag lesöpört minden egyéb alternatívát, hiszen pontosan azt nyújtotta, amit ügyfelünk keresett, kivéve a parkolóhelyek létét, mivel az irodaháznak nem volt saját parkolója. Miután 100 méteren belül megtaláltuk a megfelelő parkolási lehetőséget is, rekord gyorsaságú tárgyalások során, 2 héten belül megszületett a Bérbeadó, és a Bérlő által egyaránt elfogadott, minimálisan 5 évre szóló bérleti megállapodás a felek között, és az Oviber Kft. 2011. November 1.-el birtokba is vette új székházát.          

Ügyfelünknek tehát 4 hónap alatt megtaláltuk, bemutattuk, átvilágítottuk azt az ingatlant, mely igényeinek legjobban megfelelt, és segítséget nyújtottunk egy gazdaságos méretű irodára vonatkozó bérleti konstrukció kialakításában, olyan díjparaméterek mellett, melyek még a jelenlegi irodapiacra jellemző, a korábbiaknál alacsonyabb bérleti díjtételekhez képest is jelentősen kedvezőbbek, és 5 évig garantáltak.